Totalt antall sidevisninger

onsdag 27. oktober 2010

3 ferdige, 36 stk igjen!!

Jeg har altså begynt å hekle igjen!! Kjøpte meg garn for noen uker siden... Fant frem ei heklebok (igrunn lite brukt...) og starta på en "lappeduk"!!
Kan altså lage den mindre hvis jeg blir lei...

Fargevalget kom kanskje ikke som en overraskelse...
Solberg garn, fiol altså. Heklenål 1,5

Hver rosett hekles slik:
Legg opp 10 lm, sett i ring med 1 kjm i 1.lm
1.omg: 3 lm og 23 staver i ringen, 1 kjm i 3 lm.
2.omg: 4 lm, # 1 st i neste st, 1 lm # gjenta fra # - # ut omg, 1 kjm i 3. av de 4 lm.
3.omg:1 fm rundt den første lm, 10 lm, # hopp over 1 lm, om neste lm hekles 1 dst, 6 lm # gjenta fra # - # ut omg, 1 kjm i 4. av de 10 lm.
4.omg: 1 kjm i lmb av 6 lm, 3 lm + 2 st + 3 lm i lmb, # 3 st + 3 lm + 3 st i hver og en av lmb #, gjenta fra # - # ut omg, 1 kjm i 3.lm

Man skal egentlig hekle de sammen etter hvert, men jeg tror jeg bare syr de pent sammen..

Går jo an å lage mindre duker eller bare en enkel til å ha under glass...

Fra MINE BESTE HEKLEOPPSKRIFTER av Jeanette Jovik Skarpmo


1 kommentar:

  1. Ingen tvil om fargene her :-)

    Mye skjedd på kort tid så her må jeg følge bedre med skjønner jeg.

    Forresten så er rød skrift på lilla bakgrunn ikke lett å lese for oss som har bikket 40 he he.

    Ha en storveis helg.

    Kate

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..