Totalt antall sidevisninger

søndag 17. oktober 2010

Nybakte grovbrød

Nå har jeg endelig fått rota meg til å bakt brød igjen! Slapp opp for brød i sommer nemlig.. Har ingen oppskrift, men det ligner vel sånn ca på Inger`s rugbrød varianten..
De kan bli litt forskjellige fra hver gang, spørs hva jeg har i skapet :-)

litt hvetemel
grov rug
grov hvete
solsikkekjerner
sesamfrø
walnøtter
havregryn
skummet sur melk
skummet melk
olje
vita hjertegod flytende
gjær
salt
sukker

Kan ikke komme på mer jeg dytta oppi.. kunne hatt reven gulrot også, men det glemte jeg denne gang. Og så vet jeg hvor mye jeg kan ha oppi kjøkkenmaskinen min slik at det passer til 4 brødformer.. Smakte ille godt med smør og ost på akkuratt nå!

Ha en god natt og en fin fin uke som kommer! Takk for alle hilsene jeg har fått! det er så koslig! Klem fra Ann-Kristin - og et mjau fra Truls! (som allerede har starta nattelivet sitt - hihihi)
Klokka 22.30 altså!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..