Totalt antall sidevisninger

mandag 22. november 2010

VENEZIA

Hihihi - måtte bare...

(pirka bort mesteparten av den ekle champingnonen.. kunne jo bedt om uten..)

I helgen var jeg og min gode vennine Mona i herlige VENEZIA altså!!  Vi hadde nemlig 10 års jubileum for disse storbyferiene våre, og da kan det jo være litt dyrt, ikke sant... Reisa var jo billig, men... men fy skam til Ryanair som slapp opp for mat på hjemreisa!!! greit det er billig altså, MEN...
MAT ER NEMLIG VIKTIG FOR OSS!!   

Venezia kan så absolutt anbefales!! Riktig nok "litt  vått i gatene" Tidevannet gjorde at vannet steg raskt, så gummistøvler kan nok anbefales på denne årstiden... Og da vi kom på torsdag kveld høljeregnet det... (og hotellet var en smule vansklig å finne.. men fikk hjelp av en hyggelig italiener.. flaks! Kan lissom ikke ta TAXI der heller!!! Klissbløte ble vi uansett... Men resten av ferien gikk alt perfekt! (Regnet den dagen vi dro hjem, i går. ellers ca 14-16 grader tror jeg. kjølig på natta)



Markusplassen under vann..
Spanderte på oss en gondoltur lørdagsettermiddag.. dyrt, men hvert det! 100 euro for 30 min (altså for en gondol, 50 på oss hver)

Skjønner godt at det er spilt inn endel skrekkfilmer her! skummelt i smuga på kvelden! Kan se for meg svartkledde menn med øks stå bak neste sving lissom.. eller mannen med ljåen.. Døden i Venedig er visst kjent.. får visst se den da.. kanskje..


Og her har vi fått servert desserten på et SØLVFAT!!! Stedet var CAFE FLORIAN på Markusplassen. Skal man feire, så.... (jadda, 20 euro for en kopp te og en tiramisu er selvsagt litt i overkant, MEN det var en opplevelse å spise og være der! ) Cafeen er fra 1720, stilen er likedan.. marmorbordene er visst
identiske, og maleriene på veggene. ps kaka smakte helt himmelsk!! ikke fra "boks" den der nei! (vennine min tok sjokoladekake/mousse som også var utrolig god...)
Vi spiste saaaakte!

Mange tok bilder her! 3-4 "båser" som inneholdt 6 bord)

Flere bilder i tilfeldig rekkefølge.



Midt på dagen var denne plassen tørr! Tidlig på kvelden så vi det piple opp av kumlokka! fasinerandes!
Halv pris på hele butikken liker vi!! ps jeg har IKKE sans for de maskene som det florerer av her... men utrolig mange glassmykker.. kjøpte 3. (+ et som jeg greide miste på badegulvet...knas)
eh.. skulle ta bilde av den fine sjokoladen i vinduet altså... kjøpte ikke!!

veldig mye glasskunst her.. Murano glass.
Var maaaange dyre butikker der, så det ble lite shopping dessverre... bortsett fra veska... glassmykker, bolle, kaffeboks (m kaffe i selvsagt) SUDOKU
Ny veske.... 89 euro...kjent merke.. men husker ikke hvilken! og jeg kan ikke finne hvor det står!! HJELP! 2 ord/navn. Melissa eller noe sånt???? jadda, FLAUT!! Så har jeg bevist hvor lite jeg kan om sånne mote ting!! (MEN min forrige veske var Bjørn Borg...) 

Til høyre: Hard rock cafe... (merket er på baksiden) vi/jeg måååå bare innom der hvis det finnes i den byen... har man først blitt hekta... (Stockholm, Gøteborg, Dublin, Oslo, Praha, København)

En herlig tur, med verdens beste reisevennine! (og vennine i hele 18 år da)
Gode venner vokser nemlig ikke på trær!!!
Og jeg er så heldig at jeg har flere!

Klem!

2 kommentarer:

  1. Så fine bilder :) Moro å få dele noen av minnene med deg!

    Og så gleder jeg meg på ville gledeshyl fra Fredrikstad på torsdag :D - for det tror jeg ordna sæ næm'li!

    Klem

    SvarSlett
  2. I like måte Elin!!

    Antagelig så høres vi helt til Trondheim!! tv kamp også... du må se etter meg! Nå kan vi heve nesa og smile bredt mot alle som hadde mista troa på opprykk!!

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..