Totalt antall sidevisninger

torsdag 16. desember 2010

Hjemme fra Trysil!

I dag kom jeg altså hjem fra Trysil ferien min... Kunne fint ha vært der lengre, jeg.. men jobben kaller dessverre.. Dro fra et herlig vinterlandskap og behagelige 8 kuldegrader.. Ikke så mye snø, bare 20-25 cm, men det var da kjørt opp noen løyper. (for de slalombakkene frister så absolutt ikke landkrabba Ann-Kristin! Flatt skal det være! )

Sett fra Trysil sentrum (Trysil Knut Hotell og museum.. har enda ikke fått roa meg inn..)

Kirke har dem også..
Og litt julestemning fant jeg uttafor bibloteket..
Orka ikke ta flere bilder i sentrum (mandag) det var så hakkandes kaldt og surt... (14 kalde)
Eh... dette var vel kveldsmaten det da... (nissen i bakgrunnen MÅTTE bare bli  med meg hjem... )

Tirsdag gikk turen til sørsiden av Trysilfjellet (jeg bor altså på nordsiden)  (kjører 8-9 km) Her har dem de beste langrennsløypene (Trysil Knut Arena) Det var vel ca 7 minus. Skia gikk dessverre litt tregt (tror jeg hadde smurt for litt flere minusgrader) så det ble bare 1t, men godt fornøyd alikevel. Knerteløypa kaltes vel denne turen... (2,5 km + litt til) hihihi

Turistsenteret
Ikke så mange folk her enda dessverre.. i mars var det stapp fullt!
Men spiste lunsj her. (bygningen til venstre)

Ikke bra, ikke bra... men de var nå nystekte og lunkne da...  kaffe latte.

Ut på skitur onsdag også Denne gangen i nærheten av meg. Trimrunden, 1,5 km. Gikk den 2 ganger + litt ekstra. Ny skismurning i dag, og vips gikk skia flott fremover!
Nei! ikke fristandes.. (nordsiden . høyfjellstenteret) Det var her jeg gikk opp for et år siden. Så noen vågale på snowbord og slalom... snøkanonene jobber for fullt..

Glemte visst å ta bilde av lunsjen.. men det var visst like bra... MEN browninen på Cafe Nero kan så absolutt anbefales!!

Åh, herregud for et kosthold!!!
ps lunsjen i Trysil sentrum var faktisk ganske sunn.. grov trekantbaguet med karrikyllingsalat! sånn til sammenligning hvertfall...
Og ellers ble det ca 1 kg clementiner, + grovt brød! så det så!

Og den "drømmehjerte" boka var ille bra. Det var derimot IKKE den ande boka jeg hadde med.. skumma meg igjennom Anne Holt... (løvens gap)

Kommer helt klart tilbake!!

Ser dere forresten den vesle krabatten som gomler på matballen jeg hang opp??
får ikke zooma inn mer... bør nok spare til nytt kamera ser jeg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..