Totalt antall sidevisninger

onsdag 1. desember 2010

Julepyntinga er i gang...

Siden kalenderen bikka 1.desember, tenkte jeg skitt au, jeg drar frem juleeskene... Tradisjon HJEMME var jo å pynte 23.desember, men... nå blir det visst tidligerer og tidligere... blir jo så inspirert når jeg leser rundt på andre koslige blogger også!! :p Er ikke ferdig altså... Får drøye litt med å legge  på flere duker... og juletreet har det best av å stå å kose seg ute litt til... jepp, har sett meg ut årets juletre... ikke så stort, men ganske søtt. Vet ikke om jeg skal røpe HVOR jeg fant det.. eller, hihihi litt morsomt.. Hjemme, bak den gamle utedoen.... (takk og lov at DEN tradisjon er borte!!! ) Gror opp av ei gammel rusten sinkbøtte!

Men altså. Litt gammelt og litt nytt... Må ta vare på tradisjonene!!!
Disse 2 pleide å sitte øverst i juletreet hjemme, rett under stjernen.. satte de her foreløpig...

Satte de greske figurene mine inn i skapet.. og vips fikk jeg denne fine plassen.. Den strikka grisen og nissen bak kjøpte jeg på Bohus i fjor (salg..) de 4 neste kommer fra Gamlebyen minns jeg. Hvertfall de grå.
Og så kommer de gamle piperenser figurene jeg er så glad i.... 70 tallet.
Og det lysfluesoppen likeså! et kjært minne fra min barndom!


Denne gode nissen lagde en kollega til meg (kjøpt`n da) i 2006 var det vel. Alt er hjemmestrikka/sydd/malt fjes og sydd kroppen.  Ille glad i den!

Oj, disse nissene hadde jeg glemt... må ha kjøpt de på salg etter jul, og pakka de rett ned... gledelig overraskelser dukker opp!!
ps min kjære bamse "lille venn" sitter til venstre... han har jeg hatt siden jeg var liten, og arva den etter 2 kusiner. Så den er snart 60 år!! Lille Venn har vært med meg overalt!! Tanten min har strikket.. Noe av det mest verdifulle jeg har!!
Noen har kanskje ikke sans i det hele tatt siden dette er plastikk, MEN også et kjært minne fra min barndom... Disse er snart 40 år tenker jeg. Mulig fra slutta av 60 tallet også. Min mor hadde sikkert huska det, MEN det er det for sent å spørre om...

Pusen min må jo ha en nisse oppå ovnen han også...

Disse har jeg laget fra hobbypakke for mange år siden, har hatt fast plass på håndtaka i flere år...

Arvet denne fra min kjære nabo som døde for 3 år siden.. husker så godt ho hadde den på veggen... Nå skal jeg føre den tradisjonen videre... Stappe den full av koslige julekort!

Denne nisseduken er også fra begynnelsen av 70 tallet.. har flere størrelser. glassjuletreet er vel bare 2 år. Englebarna har jeg også laget. de er så nydelige...
Malte nisser... glassmaling... har hatt mange hobbyer jeg se...

....og avslutter med gjengen "fra planstasjen" .... kjøper de på salg da... litt masseproduserte, MEN jeg synes de er fine, jeg...

må jo ha julekalender...

Blir nok noen flere bilder, men er litt små rotete ellers... en liten smakebit !  
 

5 kommentarer:

  1. O' herlige advents- og juletid :) Enjoy!

    SvarSlett
  2. Må bare si at duken i innlegget under her var helt skjønn :-) Masse herlig nostaalgisk julepynt her. Husker godt fluesoppen ja :-)så koselig å ta frem ting som det knytter seg gode minner til.

    Ønsker deg en fiiin torsdag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  3. Så koselig du har det!
    -RB

    SvarSlett
  4. Hei dere!
    Takk for koslige hilsninger!

    Nostalgia - hadde på følesen du likte de gamle tingene mine, ja... mmmm er veldig glad i den duken altså.. passer vel ikke helt inn den "strie fargen" men pytt! Til jul skal det flomme over av NOSTALGI! Veldig mye fint hos deg også!!! Har vel skrevet før at jeg har noen gaaaaamle julekuler jeg også...

    klem fra Ann-Kristin

    SvarSlett
  5. ps jeg vant forresta 20 kr på flax kalenderen MIN i går... (i fjor minns jeg katten vant en hundrelapp eller noe sånt..)

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..