Totalt antall sidevisninger

lørdag 5. februar 2011

Badet mitt

Nå er badet mitt ryddet og vasket, så nå kan jeg vise det frem :-) Må gå ut for å skifte mening altså..

Bak døra henger smykkene mine..

... og her er mine kjære minner etter BESTEMOR!! (mormor) jadda, tenk at 2 plastikkfigurer kan bety så mye... Men de er faktisk ALT  jeg har.. Husker de hang på speilet hennes i gangen (ho bodde i Drammen) da vi besøkte henne 1 uke hver sommer helt til ho kom på gamlehjem. Jeg ville så gjerne leke med dem, men det fikk jeg ikke. Men en dag, husker ikke når, antagelig midten av barneskolen, fikk jeg dem. Siden har dem hengt slik på badet hjemme, og senere hos meg. Ho døde 89 år gammel i desember 1990. så¨det er noen år siden... Har enda ikke greid å bestemme meg om jeg skal dra til Drammen for å se hva jeg husker av byen og besøke gamle steder.. Kanskje nå i sommer er rett tid.. Har glemt adressen hennes, og bygården er revet, men mulig jeg greier det sånn ca.. Mate duer på Bragernes torg. Tøffe toget. Ta bussen til Spiralen utsikten. Antagelig blir turen en gedigen skuffelse.. ELLER så går jeg og griner hele dagen... Hva synes dere?
Nei, nå må jeg på jobb snart... Koslig lørdag!!

4 kommentarer:

  1. Synes badet ditt var fint jeg. Fin utnyttelse av plassen.. er ikke så stort mitt heller:)

    søte minner du har fra bestemoren din.. syns du skal ta turen jeg..Drammen er blitt veldig flott de siste årene. Kan være veldig koselig å minnes en bestemor ved å besøke stedene du har minner fra:)
    Ønsker deg en flott lørdagskveld!
    klem fra thea

    SvarSlett
  2. Badet ditt var flott ! Praktisk og godt utnyttet.
    Høres ut som en fin ting å gjøre å ta en mimretur :-). Gode barndomsminner gjør godt :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin helg !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  3. Hm.. ser ut som jeg "må" legge inn en Drammenstur i sommer... kanskje like greit å hoppe i det.. 2 netter på hotell er heller ikke å forakte.. man vil gjerne ha det litt bedre når man blir litt eldre ikke sant.. For det går jo så mange timer bort i reising.. Og så kan jeg jo ta med kameraet!!

    MMMM er også fornøyd med det lille badet mitt tross alt... dere skulle sett åssen det så ut før oppussinga... vræl.. mest mulig skapplass var hovedkriteriet.. og skifte ut et stygt slitt gulvbelegg.. ille godt med varmekabler også da :-)

    SvarSlett
  4. Mange fine innovative ideer synes jeg - masse fin inspirasjon! Så ut som en kjempe god løsning det med vaskemaskinen og innredningen foran dusjen/badekaret ditt, smaart. Jeg gjorde noe sånt med mitt Hjørne MASSASJEBADEKAR - men det ble ikke så perfekt som din løsning. Noen ideer på hav du ville gjort med dette karet?

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..