Totalt antall sidevisninger

fredag 22. april 2011

Grønnsaksbeddet mitt er ferdig!

Phu - for en JOBB!! Starta 9.30 i dag, med å "varme opp" med 1t hekkeklipping (men det erjo bare morsomt det! koser meg! ) Og så gjøv jeg løs på gressplenen.. ca 1m x 2 m. og ca 30 cm dypt. Håper det holder, men under der igjen er det hard leire.. Den gamle jorda får jeg trille bort i morra eller noe sånt, kroppen er nå 100% mørbanka... (tok bort 4 lass med gresstufser) Dro på Plantasjen kl 12 og kjøpte 6 sekker jord (200kr for 300l ) Men må fylle på et par sekker til, det synker jo så mye når jeg får vannet. Og JORD må man ha uansett i sommer. Blanda i noen lecakuler også.

Her har jeg planlagt gulrøtter - brekkbønner - sukkererter - og vårløk. Muligens noe krydder. Er redd tomatplantene vil brekke der nede, for blåser det så blåser det!!  Har litt lee pga noen hekker på begge sider riktignok.. får se..

Invisterte i noen nye redskaper..
Hagerive og saksa øverst, og her var det den røde jordspaden med laaaangt skaft + den blå hakka. (forlengerskaftet passer også til riva - fiffig! ) Min gamle rive er så vond og bruke.. henger igjen gress lissom..

En fortjent pause når alt er ferdig... Bunken med isabellas - og Please Yoghurt is med lime og lime fudge. Den var god faktisk.

....han her hadde jo ingen planer om å hjelpe til nei!!!
....er i rute med marsipanspisinga... posen er nå tom. (starta på den i går altså! ) og så fikk jeg ille lyst på en kopp vietnamesisk kaffe....

Nei, nå må jeg brette ut denne elendige kroppen på sofaen frem til sengetid! armene føles som bly, og håndledda verker.. t.o.m magemuskla verker! (tung å kjøre den trillebåra.. måtte jo laste tungt..) BLIR NOK VERRE I MORRA!!!

ingen arne og carlos kuler i dag altså...

1 kommentar:

  1. Hei.

    Jeg har også vært på Plantasjen i dag. Men for et vær. Har vært nydelig å være ute i dag.

    Så flink du har vært. Håper du får til grønnsakene da.

    Klem Mona C

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..