Totalt antall sidevisninger

lørdag 18. juni 2011

Nytt stuebord og kjøkkenbord!

Feriepenger må invisteres, ikke sant? 
Så denne uka tok jeg meg en tur, eller - FLERE turer rettere sagt, til Bohus! Må jo tenke godt også.. 
Hentet de flate pakkene i går. Og jeg skrudde og jeg skrudde og jeg banna, og jeg skrudde igjen.. 

Kjøkkenbordet har klaffer på begge sider som kan slås ut. (jepp - det var DER alle skruene skulle!!)
Hadde lyst på noen stoler som skilte seg litt ut fra kjedelige trestoler, og disse er t.o.m gode å sitte på!!

Og her er mitt nye stuebord! Ønsket meg glassplate nå. Dere kan tro de platene var TUNGE!! Klemte finger`n da jeg skulle slippe den på plass t.o.m (det var vel ca DA jeg bannet...) 
ps det er 5cm lavere enn det gamle bordet mitt, men det får godtas.. jeg har nemlig lett meg ihjæl etter fine bord som er rundt 55 cm eller helst høyere... (50 cm altså dette) Seriøst, hva er vitsen med bord som man omtrent må bøye seg ned for å nå? Og sånne knøttsmå bord til en stor sofa? Dette er litt mindre enn det jeg hadde, men kan godta det. (for jeg har tråla butikkene i flere måneder! ) 


Følte meg ganske mørbanka i dag altså, men det ble likevel litt hagearbeid. Plenklipping og kantklipping. Og i 18 tida bråbestemte jeg meg for å grille! Gravde frem bøttegrillen min fra uteboden. . . :-)


Kyllingostepølser ble tinet i vann mens grillen ble varm. hvitløkskroketter. Og wokgrønsaker med en dæsj grønn pesto over. Jadda, dere ser riktig, grillen var ikke helt klar.. men er det ikke sånn gjerne da? varm nok, når maten er spist? Men så lenge det var frossent så var det greit å ta det litt sakte :-) 


Måtte prøve å binde opp sukkerertene i dag.. har kanskje planta litt for mange på den lille plassen.. Pusekatten var veldig nyskjerrig på det garnet som ble surret rundt pinnene.. "hjelpe til" han og!! 
Mais og brekkbønner. Gulrøtter helt til venstre, hehehe, kunne ikke dy meg, og dro opp en gulrot i dag.. var så nyskjerrig... ca 8 cm.. smakte godt da.. men får vel være i jorda litt til.. 




Og vips så var lørdagskosen ferdig! Smakte ille godt da!!
Håper virkelig denne solskinnsdagen kommer i morra også! For da er det tid for STADIOEN igjen!! 


Klem fra Ann-Kristin!!

2 kommentarer:

  1. Hei.

    Så koselig med helgekos. Men å skru sammen flatpakka kan være en mare.

    Gleder meg til kamp. Men tror ikke været holder til da, dessverre.

    Vi vinkes.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  2. Hei☺

    Takk for kommentar til pallebordet mitt☺
    Har vurdert ein pall til eg og-men tenker at det kanskje blir høgt nok med hjul og ein kloss mellom hjul og pall...får sjå☺

    Ha ein fin søndag☺

    Klem M♥

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..