Totalt antall sidevisninger

tirsdag 12. juli 2011

Godt med egne grønnsaker!

Måtte bare dra opp noen gulrøtter nettopp, jeg.. og nå var de blitt sååå store atte.. Skal prøve vårløken  min også! 
 ops - jadda, fikk dratt opp noen av de små som jeg planta sist.. glemte meg.. pappa skal få noen sukkererter i morra også altså... og et par gulrøtter også kanskje. Det blir ikke mange grønnsakene han eter akkuratt... Men når man er 79 år, så får man se litt igjennom fingra med sånt, ikke sant? Han drikker 1 liter h-melk pr dag da, så litt vitaminer og mineraler blir det jo.

Det ble ikke Ikea i dag altså. Jeg trålet istedet Skeidar, Bohus og Europris på Rolvsøy.. og fant tilslutt sånn hengehyllegreie på JYSK.. Dårligere kvalitet enn Ikea forsåvidt, men de får duge så lenge. Det var ikke hard plate i bunn, men kan kanskje lage til noe. 2 x 6 små hyller + 1 x 4 store hyller.
 Så nå er jeg igrunn fornøyd  med kottet mitt! Ikke verst etter alle disse årene! Har forsåvidt hvert nogenlunde orden der altså, men veggene... synes igrunn rødt og hvitt passet veldig godt isammen, jeg..

(takk for tipset Mona C. men tror det holder sånn jeg har det nå, så lenge den andre hylla tåler mye. )

Det ble igrunn ikke mer shopping i dag, eller jo - 3 bh`r... (3 for 2 på Kapp Ahl) Og grov rekebaguett og en kaffekopp..
Så etter filtlommer eller lignandes jeg kan ha de store kjøkkenknivene mine i, men tråla det som var av passende butikker.. Alt de hadde å tilby var metallist eller knivblokk. Jeg har nemlig en stor knivkoffert som jeg ikke gidder dra frem så mye.. og så tenkte jeg at hvis de heller ligger lett tilgjengelig, så bruker jeg de mer.. (Bruker noen av de da - har litt for mange kniver igrunn.. men de er jo bra da..)
MEN jeg har jo filt liggandes... det er jo bare til å klippe til å sy... Har symaskin etter mamma, men undertråden er "ødelagt". Og det er ikke noe jeg elsker å gjøre lissom.. Jeg vil IKKE ha de knivene på benken/veggen nemlig! Prosjekt uttover høsten.. (eller før - spørs hvor mange meter plaster jeg rekker å bruke når jeg gravser med labbene oppi skuffene.. :-( )

Ille å det regner nå æ... tordner innimellom også.. kom "ei lita skur" når jeg skulle gå ut av Østfoldhallen for 1,5t siden også.. heldigvis husket jeg hvor jeg hadde parkert.. Slipper å vanne i dag da!!
ps har nesten spist opp alle jordbæra uttafor hos meg.. har ikke rukket å komme oppi ei skål engang !

Kjøpte meg nytt blad på Ica Maxi - I FORM - får sette meg under fleesepleddet og kose meg.. (abonerte på det for noen år siden forresta)

Ha en hyggelig tirsdag videre folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..