Totalt antall sidevisninger

fredag 22. juli 2011

Snart står en spennede flytur for døren..

hihihihi - neida - skal "bare" til trondheim altså! Men seriøst, hvorfor måtte jeg nå da velge et fly som går 07.30! FRA GARDEMOEN!! jadda, må opp FØR sola.. Men får jo utnytta dagen hos  min kjære vennine & slekning som var så snill å invitere meg da! Fredrikstad skjerfet m.m er pakket ned i min nye ryggsekk. (skolesekken min var nemlig nå totalt utslitt, så jeg måtte bare tvangskaste den..sukk man blir glad i de merkligste ting nemlig!)
Det var jo "merkelig" at jeg skal oppover nå som FFK spiller borte mot Rosenborg lissom.. helt tilfeldig altså, lissom, altså, kan du si..
Kanskje jeg skal prøve å oppdatere bloggen min i helga da..

Drar videre til Drammen på mandag. Fly til Gardemoen og videre med buss eller noe sånt. Da skal jeg altså kose meg på hotel i 2 dager + gå i mine barndoms fotspor fra 70 og 80 tallet. Bestemor bodde jo der, og jeg og mamma besøkte henne 1 uke hver sommer. Men sist jeg var der var sommeren 1989.. (ho døde desember 90) så det er jo "noen" år siden... lurer på om jeg egentlig kommer til å kjenne meg igjen i det hele tatt.. Vet at bygården ho bodd i, er revet. Har sjekka web kameraene i avisa, så vet jo at myyyye er forandret. Ikke har jeg noe særlig med bilder derfra heller, bare oppi hue mitt.. og der begynner det jo å bli litt "tynnslitt" - med minnene altså. Men vet dere - kan fremdeles huske hvordan leiligheten hennes så ut innvendig - møbler, rom osv.. Ho flytta vel på gamlehjem rundt 1984 eller noe sånt. Og vi har ingen bilder fra inne! Barnesinn er merklig.. På Bragernes torg kan jeg huske jeg "måtte" kjøre tøffetoget hver sommer.. og i ei sidegate, ned ei trapp - var det et sted de solgte veldig god soft is! Husker såvidt det stod et biljardbord der, så det var kanskje en klubb eller noe sånt. MEN dette stedet eksisterer neppe i dag! Men dere kan vel se for dere meg på tøffetoget nå... selvsagt!!! (åh herregud, jeg som er så følsom, kommer vel til å begynne å grine jeg vel!!)
Og så husker jeg i det fjerne at jeg og mamma og bestemor tok bussen  opp til SPIRALEN et utsiktspunkt over byen. Men dette er mer fjernt, og der har vi et bilde, som antagelig lurer hjertet mitt litt.. på bildet satt jeg oppi ei sandkasse, med penkjolen selvsagt..

Så nå har jeg vel utsatt denne barndomsturen lenge nok...

GRUSOMT DET SOM HAR SKJEDD I OSLO!! Selvfølgelig slipper ikke NORGE unna terroren! Det var jo bare et tidsspørsmål!

ps har ikke gjort så mye spennende denne uka.. I går var det sooool.. benyttet anledningen til å klippe hekken foran skikkelig.. bikinien kom også frem t.o.m!
I dag regner det igjen selvsagt.. Har vært hjemme hos pappa fra 12-17 ca.. han skulle en tur på Moss sykehus for å ta diverse prøver, og da er det jo greit med datteren som følger opp og får geleida ham riktig vei.. For når man har gamle foreldre, så MÅ man følge nøye opp! Men jeg er jo utrolig glad i den gubben også da! Blir jo nesten litt stolt når han får til ting... For han har jo begynt å bli dement også, og da bør man jo ikke forlange så mye lissom..

....siste tidas lesestoff.. miraklene i Santo Fico var litt småsjarmerende egentlig..

hm.. skal prøve å få tak i =Drammen også... de begynte jo med bladet for 2-3 måneder siden! =Oslo kan jeg prøve å finne til onsdag når jeg skal hjem kanskje.. men synes det er litt vanskelig å finne dem, de blir jo jaget avgårde de stakkarene der! Men dem JOBBER jo!!! Men de utenlandske tiggerene fra øst europa får ikke et eneste øre av meg! Kan strekke meg til å si hei eller noe sånt, men ikke mer! Men min mening har jeg vel  igrunn skrevet om før her..

Næmmen som jeg skrævlær nå æ!! Er vel snart sengetid for meg nå vel... Må jo stå opp i 2 - halv 3 tida i natt.... Har ikke bestemt meg for om jeg skal gå ned til byen (1t) eller ta ei drosje kl 04... MEN jeg har bomma på den tida & forhåndsbestiltbestilt drosje lørdagsnatt før... (eller dengang var det natt til søndag) FOLK skal jo hjem fra byen på den tida... neida, drosja kom jo ikke den... og jeg MÅTTE rekke flybussen, (videre til Rhodos tror jeg det var.. ) men jeg fikk vekket en snill nabo på rekka, og han slang seg i bilen og fikk meg avgårde... stelte seg midt i veien og stoppa flybussen.. tullerù jeg var evig taknemlig da heller... Han fikk roser og vinflaske (og klem) da jeg kom  hjem... redda jo ferien min... hm. jeg får tenke meg godt om...

ha en fin helg alle sammen! klem fra meg :-¤

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..