Totalt antall sidevisninger

onsdag 27. juli 2011

Trondheim først.. 23-25.juli

I dag kom jeg tilbake etter denne vesle ferieturen min altså. Har hatt det veldig bra, men det har jo vært uvirkelige tv bilder, aviser og den brutale virklighet i form av minnetog og  blomsterhav flere steder. Mer enn en tåre har pluttselig dukket opp ja. Men sånn har vel vi alle hatt det de siste dagene..

Men jeg hadde det veldig koslig hos min gode vennine og slekning Marianne i Trondheim altså. "Litt ekstra" kontroll på Gardemoen lørdags morgen kan man si, men det er jo fullt forståelig!

Marianne møtte meg i byen, vi tok en minitur på Ikea. Og deretter en tur til KRISTENSTEN FESTNING
Og så spiste vi på Egons restaurant på  TYHOLT TÅRNET, rett ved NRK bygningene.
74 meter over bakken. Tårnet gikk sakte rundt, tok ca 1t å nå rundt. God utsikt! LOVE IT!
eh, ikke så bra bilde herfra akkuratt... restauranten er helt på toppen selvsagt, glassgreiene.

Og for ei som ELSKER OLSENBANDEN så var jo dette helt toppers!! ps maten var også ille god!
Taco salat og cappusino altså.
...og så spanderte Marianne dessert på meg... ostekake. :-)

Rundtomkring på hyller var det gamle ting.. fiiiiiine bokser blant annet :-)

...og på ettermiddagen mimra vi med JAKTEN PÅ DEN RØDE DIAMANT! hihihihi mange år siden sist! og sjokoladen gikk ned på høykant selvsagt... ferie jo!!

hm. Søndag greide jeg selvsagt å glemme kameraet mitt hjemme.... tok noen bilder med mobilen, ellers tok Marianne endel. Lett blanding her altså. Vi kjørte et stykke, og så gikk vi opp på GRÅKALLEN PANORAMA. (har du vært der Elin? tenkte på deg der oppe se! varde! )
Vi hadde egentlig med oss kaffetermos - men glemte kopper, så.... jajaja pytt.. Kjeks og vann smakte bra det også!
Ikke langt unna var SVERRESBORG et stort område med gamle bygninger og et par småe stavkirker. Vi rakk akkuratt omvisninga kl 14.
 Vi spiste middag på Fellini på Heimdal etterpå, men der glemte jeg å ta bilde med mobilen da gitt.. fysj! skjerpings! Men det var ille god mat, spiste grillspyd, kjempegod hjemmelaget bearnesaus.

Masse frisk luft i dag altså... planen var jo opprinnelig Rosenborg kampen, men den ble jo selvsagt avlyst, forståelig nok. Men et ille koslig besøk ble det jo uansett!

Dro altså fra Trondheim på mandags formiddag, med rettning Drammen (fly til Gardemoen, flytog/buss videre) Men dette besøket kommer i neste innlegg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..