Totalt antall sidevisninger

lørdag 24. september 2011

tilbake fra Oslo

Det var utrolig godt å komme seg bort litt! Så lenge jeg jobber myyyye, så koser jeg meg med god samvittighet også :-) Nemlig!

Fant meg et sentralt hotel altså (hadde sjekka på nettet på forhånd, men hadde virkelig ikke regna med at det lå sååå bra til! "rett bak domkirka" JA DET ER JO BRA TENKTE JEG. hehehe - jeg så rett ned på hovedinngangen til OSLO CITY!! Clarion hotell Royal Christiania kan så absolutt anbefales! 4 stjernes (har lissom "vokst fra" 3 stjerner..)
 (men du må tåle litt biltrafikklyder da....) 

Ble jammen litt shopping også gett... Men de bildene komme ri morra, må organisere rotet litt... (og tørke klea..)

Bursdagen min var altså i går :-) Da tok jeg T-banen opp til Holmenkollen, har ikke fått vært der før, utforsker Oslo litt etter litt lissom . Og det var jo et nydelig høstvær disse dagene! Kjempeheldig for en gang skyld!
Dette er bare sånn halveis oppe altså. Synes egentlig det virker større på tv.. men morsomt å se det nå altså!
Her står jeg helt på toppen. Tok heisen opp altså.. Da måtte vi betale oss inn til skimuseumet, (100 kr) og så videre opp. Trappa var uansett stengt. Ikke noe kjekt med ustøe turister nedover denne trappa.. ps, jeg har overhode IKKE høydeskrekk altså! Stortrives her oppe! hihhihi (men send meg inn i et mørkt rom, så skal dere få se pulsen stiger!! )

Skimuseumet var også artig. Mange gaaaamle fine treski. Noen var rosemalte t.o.m. Og en solid samling av ski fra sportsheltene våre.
dette var vel Ole Einar Bjørndalen sine..
Fiiine elgen!!!

Jeg tok også den nye skisimulatoren! Det var plass til 8 stk inni her, tok vel ca 5 min. (55 kr) Vi "hoppa" 2 ganger, og 1 omgang slalomkjøring. Synes vel ikke hoppet var så ille (skulle visnok kjøre i 120 km) Men den slalomkjøringa kila i magan! Minnet om Liseberg lissom.. rista og svinga, denne maskinen. og så storskjerm foran oss da. artig.

Spiste salat før jeg tok T banen til Majorstua, og fant så frem til Bogstadveien. Jeg skulle nemlig inn i en kjøkkenbutikk; TRAKTØREN som ikke er så mange steder i landet, ca 10 butikker. Fant noe i Drammen jeg trengte flere av nemlig. Sånne magnetplastikkbeskyttelse til store kniver! Og jeg har endel kniver! Dyre, men de funker. Fant 3 fargerike silikonredskaper også, så nå er jeg fornøyd!

Det ble napoleonskake på Baker Brun der. Vet de har god mat, for jeg var der på våren, samme sted. Masse folk der da. Må jo ha bursdagskake!!
Tok så trikken tilbake til sentrum, gikk av ved slottet, og gikk "hjem"
Da var det godt å hvile ømme bein!
Vannkoker er viktig på hotell se!! OG en god og innholdsrik frokostbuffet! Ble ikke skuffet :-)

Kaffe, ja..
Jeg kjøpte meg kapselmaskin for de 500 krona jeg fikk av pappa til bursdagen min, la til 300 kr selv da. Har gått å sett på disse lenge!! Synes det er godt med kaffelatte og sånn... (jeg lager den med skumma melk da, funker det og. ) Har ikke helt lært meg den enda, rakk såvidt å prøve den. Fikk med noen prøvekapsler, + kjøpte en boks selv.

Osloturen var veldig bra altså, det ble pizza på kvelden, Peppes. Ellers ble x-ord bladet flittig brukt! Liker å slappe av også, jeg se.. liker ikke å flagre sånn ute etter mørket.. Kom meg aldri ned i det bassenget hotellet hadde..

Tok 10 toget hjem i dag altså. 1 dag til, så er det hverdagen med jobb igjen.. FERIEN går jo så alfor fort!!
Skal nok komme tilbake med shoppingresultatet i morra.. Ha en strålende fin lørdag alle sammen..
ps - er fremdeles i "slutta av 30 åra" altså!!! (1 år til hvertfall...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..