Totalt antall sidevisninger

lørdag 22. oktober 2011

Nybakte brød

Hm.. ikke helt på topp når det gjelder blogging ser jeg..

I formiddag dro jeg endelig frem brøddeigbakemaskinen min.. (min mors gaaaaamle maskin fra 70-80 tallet)

Litt mye mel på toppen, men pytt. De ble saftige med en boks cottage cheese inni. Det må jeg fortsette med. ellers vann + litt olje oppi. (ikke nok deig til et brød til, derfor rundstykker også :-)
Det finnes flere redskaper til denne maskinen, men dem finner jeg ikke.. ødelagt muligens. Så jeg har bare eltekroken. Fikk et tips om at man kunne bestille ekstra utstyr, kanskje jeg skulle prøve på det. De er jo i salg enda.. ELLER kanskje gjennomsøke huset til pappa grundig en gang til.. loftet? ikke godt å si.

ps Fant ut noe nettopp-- nesten flaut å si det, men.. fant ut at jeg kunne spille CD på DVD spilleren min... (og DEN har jeg hatt i maaaange år!!) jadda, dere får vel fullstendig krampa nå.. står igrunn på maskinen, men jeg har ikke tenkt over  muligheten.. Jeg har jo pakka bort de stooooore stereoanlegget mitt, og kan kun spille cd på dataen, og den LYDEN kan man jo få mark av. Og kopiere over på digitalt er jo så langtråkig.. (dessuten bare måååå jeg banne opptil flere ganger... )  sliter "litt" med å følge med i den nye verden med andre ord.. Noen som er enig?? man trenger jo egen ordbok til alt jo! BARE til å gjøre sånn og sånn - hææææ???
Men jeg har veldig lyst på å kjøpe meg en spiller som spiller over  LP plater på digitalt, eller kopiere.. har lissom ikke ork til å koble til stereo`n for å spille plater.. hm. Finnes det sånne som kombinerer dvd/blueray i tillegg tro??  vhs er vel håpløst i tillegg? alt på samme anlegg hadde jo bare vært knall!! TIPS!!! 

Skal jeg ofre et rundstykke nå tro... og en kaffekopp.. IL DIVO spiller jeg nå forresten...

2 kommentarer:

  1. Mmmm, så godt ut ja! Her har det også vært etterspurt hjemmebakt brød i dag; av jr. på 14... Så da er det vel et tegn på at husmora har hatt litt for laaang bakeferie :)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Dette så kjempegodt ut:-)

    Blu-ray og DVD får du kjøpt sammen;-)

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..