Totalt antall sidevisninger

søndag 11. desember 2011

Gamle skatter

.... dagen startet som vanlig med dette...
kaffekoppen var riktignok TOM da bildet ble tatt.. myk start er viktig!! (dere legger merke til juleduken jeg fikk lagt på i dag vel??? selvom huset er tomt, så kan det jo være litt koslig å komme til alikevel! )

Ble jo med noe hjem i dag også :-) OG jeg har satt megsom mål og pakke ut alt jeg tar med hjem den samme dagen, sånn at det ikke hoper seg opp med pappesker og poser.. funka hittill faktisk :-) Nostalgiske ting for meg!!
Nå er hele denne herlige serien samlet hjemme hos meg! (jeg hadde bare de små bollene + den blå) DE er barndomsminner! Noen er ganske slitt oppi, men det vitner jo bare om godt brukt!

Malt denne selv.. Den øverste her altså!

For denne her kan jeg IKKE skryte på meg dessverre.. mamma kjøpte denne, jeg har en med druer fra samme maler.
Emaljebolle. Onkelen min dreide denne trebollen. Husker vi hadde nøtter oppi denne til jul.

Søte småfat, passe for meg!

Trodde egentlig jeg hadde tatt med meg alt sølvtøyet i fjor, jeg.. men så hadde jeg glemt et skap gitt.. (jadda, må pusse mer..) -og med alle de stearingslysa jeg tok med meg  igår, så er det bare å sette frem lys!!

Oppi denne lå det mye rart kan dere tro! Husker den stod oppå kjøleskapet da jeg vokste opp. Innimellom fikk jeg tømme ut alt å se. Men under nøye overvåking, for det kunne være tegnestifter og nåler helt nederst som jeg kunne stikke de små fingrene mine på. Like spennende hver gang.


Synes barn nå for tiden sånne ting er spennede tro? eller er det altfor mye annet som fenger i 2011? sånn at de små gledene forsvinner?

Tok med noe annet også, men de står til lufttørking.

God 3.dje advent!!

4 kommentarer:

  1. Den der skåla fra kjøleskapet mener jeg å huske fra jeg besøkte dere i "gamle dager";-)

    Emaljebollene er skikkelig kule, de har jeg sansen for:-)

    Håper det går greit med deg gjennom dette, tenker på deg, klem:-)

    SvarSlett
  2. åh, jeg har faktisk tenk på deg og Myrte My! Spesielt når jeg skrev dette innlegget! Den "fuglekrukka" stod nok fremme på "din tid" ja..

    Jeg har ikke problemer med å være der hjemme faktisk, jeg koser meg med å gå rundt (kanskje derfor jeg får gjort så lite... KOSEFAKTOREN ER HØY hihihi) Men jeg sliter vel igrunn MER når jeg er hos meg selv, eller bare lar tankene fly.. (på en spinnsykkel f.eks! )Uansett så er det myyyye vanskligere NÅ enn når mamma døde, nå er lissom alt så ENDELIG, for nå er begge borte. Det er en stor forskjell. Håper det er lenge til du opplever dette Myrte My!!

    De emaljebollene tror jeg maaaaange har sans for! de er jo skikkelige populære.

    klem. (leggetid kjenner jeg.. )

    SvarSlett
  3. Må bare kommentere den lille fuglebollen med mye rart i :)

    Jeg vokste opp med bestefar som nærmeste nabo, og en av tingene jeg virkelig elsket lå i skapet under vasken på kjøkkenet. Det var to kaffebokser som var fyllt med masse knapper og alt mulig annet. Noe av det morsomste jeg visste var å få tømme de ut på kjøkkenbordet og sortere de og styre og ordne. Og for bare et par år siden så fikk jeg med meg disse hjem. De var nøyaktig som de hadde vært helt fra jeg var liten (hvilket egentlig forteller litt om hvor lite de brukte de tingene i kaffeboksene :p).

    Ta vare på slike minner, for de er gjerne noe av det kjæreste en husker mange år etterpå :D

    Klem fra Unn Toril :)

    SvarSlett
  4. Unn Toril - het enig med deg.. sånne små,MEN STORE minner er verdt å ta vare på! Innholdet vårt er ryddet/tømt forlengst, men minnet lever videre :-) ....og der kom tårene ja... skal lite til om dagen... (men man setter alltids på seg en glad og fornøyd "maske" i det daglige.. skuespiller!!! )

    Ha en fin tid fremover mot jul Unn Toril!
    klem fra Ann-Kristin

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..