Totalt antall sidevisninger

mandag 30. januar 2012

Flere nostalgiske ting blir med hjem til meg..


Husker denne stod på kaminen hjemme. Pensjonens fond - står det bak - sparebøsse, men mangler proppen i bunnen. SKAL IKKE SELGES ALTSÅ!


Fra Hadeland. Fine da! tiltross for at jeg egentlig ikke liker blått! Men når det gjelder barndomsminner kan jeg strekke meg laaaangt! Nemlig.


Og så denne keramikk skåla! EGENTLIG ikke så pen, MEN den første katten våres Mons, brukte denne som matskål! Egentlig det eneste håndfaste minne jeg har av ham. (+ en blå leke stol som ligger oppe på loftet, men jeg skal ta bilde av den bare når jeg får den ned. Avtrykket av kroppen hans oppi der..)
Mons forsvant  i slutten av august i 1982, da jeg var 10 år. Det er grunnen til at jeg ikke liker å slippe ut katten min egentlig, jeg er redd for at han ikke kommer tilbake. Men Mons var syk. Husker jeg gikk og ropte og lette hele høsten og vinteren.
Mons visste lissom NÅR jeg kom fra skolen (i nærheten) for han kom og møtte meg. Han gikk ved siden av meg opp akebakken hjemme, og så løp han ved siden av akebrettet nedover. Han var svart med hvitt bryst og hvite labber. 

Stettfatet til venstre har det vært mye godteri oppi!!! Og bollen til høyre var igrunn bare fin.. rosemønster, men det synes dårlig her ser jeg.

Håper alle får en koslig uke!!

Klem fra Ann-Kristin!

2 kommentarer:

  1. Hei.

    Så fint skatollet ble. Og veeeeldig fine knotter. Hihi.

    Kjenner igjen masse av det du viser nedover her, så vi er nok vokst opp på samme tid.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  2. Kjempefine fat! Ha en flott uke!

    Beate♥

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..