Totalt antall sidevisninger

søndag 29. januar 2012

Jeg er super fornøyd!

....med det nymalte skatollet mitt altså!! Siste strøk ble tatt i dag. TTT spesielt når man står hjemme i barndomshjemmet mitt og maler..



Ikke gjort på en dag lissom.. Fant nye håndtak på DET LUNE HJEM i Østfoldhallen - fra Lisbeth Dahl denne her. (alle interiørbloggere nikker nå regner jeg med?? ) Ikke lett å fine noe man liker på et blunk heller!
Og på de små skuffene inni, så valgte jeg en stor perle fra Panduro. (med skrue gjennom bare) Fiffig - synes nå jeg!!
Må bare tørke de siste detaljene, så blir den antagelig med hjem til onsdag!

Jeg overnatta hjemme i helga altså! For første gang EGENTLIG! Mamma hvertfall var jo bestandig hjemme, kan ikke huske jeg har vært alene hvertfall. Gikk faktisk veldig bra - selvom den sofaen var et he¤&%#¤( å ligge godt på... for kort og for hard/nedsotti - hvis det blir en neste gang så tror jeg jeg prøver penstuesofaen istedet.. (men må jo krølle beina på den og..)
Hadde på følesen jeg var på primitiv hytteferie UTEN tv.. kun en dårlig radio til selskap.. godt med bok da.. OG jadda, fikk gjort endel nyttig i helga også altså.. ikke bare kos.. 
Sørget for å få besøk av slekt både lørdag (Alf) og søndag (Berit) da! + noen fra finn.no...  Gikk litt tur også :-)

Har solgt for 920 kr i helga på finn.no - så er veldig fornøyd!!! kun en kommode igjen som blir hentet onsdag! begge kistene og den lyseste kommoden er borte nå. + et par andre ting. Dere husker suppeterrinen jeg nevnte i forrige innlegg??
Eh... pluttselig havna LOKKET på gulvet lissom... (jadda, Ann-Kristin sa noe..) Men kællen ville ha den alikevel, kom å hentet den istad. Jeg slo av 100 kr da. Han trodde det var fra Kråkerøy Keramikk, som han samlet på. JAJAJA når man samler så...

Vet ikke om jeg tørr fortelle om den andre tabba mi... da får jeg vel 100% jobbeforbud der hjemme... men kan jo LE litt av det nå også... er virkelig stolt over meg selv, at panikken IKKE innhentet meg! tross alt!!

 Dette er en loftsluke!!

og dette er rett under.
FINN 1 FEIL PÅ DETTE BILDET!!!
Tatt rett etter gjerningsøyeblikket!

Har dere fattet det?? et hint:: gardintrappa!!

Jepp!!! og nei, det er ikke noen ekstra stiger oppe på loftet! og jeg var alene.


Skulle altså hente noe oppe på loftet, det gikk bra (noe glass/kopper t.o.m ble ikke knust hehehe) Og så tenkte jeg at jeg skulle begynne å ta ned LITT (venninen min kommer til onsdag og hjelper meg med loftet)
Den store pappesken med gamle klær stod så dumt til.. tung var den og. "Hev den ned" .. skjønner?? så gardintrappa klappe seg sammen og vælve i saaaaakte tempo.. og der satt jeg.. rooooolig.. rooooolig... tenk!!! attpåtil begynte lommelykta å gå ut på batterier.. DET var vel det verste siden jeg er mørkredd!

TENKTE å ringe noen, men kom på at utgangsdøra fremdeles var låst.. Kom til at jeg måtte komme meg ned selv... i MØRKET hentet jeg ca 2 meter unna noen gamle dyner jeg visste hvor var. HUSK: MØRKREDD Fant ut at det ikke var lurt å hoppe.. men SA høyt til meg selv: Ann-Kristin, hvis du har tenkt til å hoppe i fallskjerm noen gang, så får du faen i  meg komme deg ned fra dette loftet! (ja, jeg har det som en ønskedrøm!! 
Så på merklig vis så fikk jeg fort og gæli holdt meg fast på siden av luka og "slynget" meg ned.. sånn at jeg hang der i arma med 30 cm til gulvet..  skrapa meg litt opp på armene, men ellers ingen skader, bortsett fra en skjelven jente i 5 min.. ps - det ble ikke noe mer loft på meg i dag...

Konfektesken jeg fikk av min snille fetter Alf i går, smakte igrunn innmari godt akkuratt da..

hm.. bare et par ekstra bilder..

 Kommer for salg på finn.. 
Vi brukte den som lampefot husker jeg.
 Synes jeg har vært flink alene jeg!! 3 soverrom er tømt!

 .... eller litt står igjen da, men.. Dette er det rommet jeg hadde da jeg var veldig liten. Roterom senere.


 Det gamle badet våres.  Mosa sammen bokhylla i da altså.. har bare pelt "noen" deler av hyllene fra den... 

 Og her er mitt gamle rosa rom.. Koffertene borti kroken skal jeg selvagt ta med meg. Har jo ikke noe lagringsplass her lengre..

 Det er altids litt nostalgi når man samler sammen alt.. Men noe er arvet også. men hvorfor er det et overtall av skåler og asjetter??? knust??? Peller ut alt av figgjo, porsgrunn og egersund hvertfall - så kanskje jeg får solgt litt på finn..
 Jepp - husker godt disse her...
 Og endene til mamma.. ho elsket dem! Har tatt vare på noen.
 Vurderer å ta med meg denne her forsåvidt.. må sjekke hvor fullt det er i skapene mine.. men hadde vært søt oppe på skatollet igrunn. (soverrommet)

Det får være nok loppemarkedreklame!

Gleder meg til å leggemeg i senga mi i kveld!! da skal jeg strekke på tærne da!! hihihihi borte bra, men hjemme best.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..