Totalt antall sidevisninger

onsdag 15. februar 2012

Kommende prosjekt???

HVIS jeg får denne ned fra loftet vel og merke...


Denne vogna har jeg visst om hele tiden altså! Men problemet er at den ble satt opp på loftet, OG DERETTER forminsket loftsluka, så den går ikke ned!! De forrige eierne av huset satte den opp, så jeg vet ikke alder. Mamma ville så gjerne ha den ned, og ha blomster i, men ... (pappa gadd vel ikke gjøre så mye for å oppfylle det ønsket..) Tre inni vogna. Kalesja har nok gått tapt, men selve vogna er jo stilig! Tipper 30-40 tallet. Huset ble bygd i 1928 - og han kjøpte det i 1958, et sted mellom der altså.
Jeg prøvde å skru av hjula, men fikk bare løsnet et hjørne. irret fast! Men bare jeg får løsna de 3 siste skruene, så skal det gå. Den er litt for høy, selv ute kalesja. (20cm ca)
Så dette var prosjektet mitt i går..

Har en plan om å ha ett eller annet for å beskytte oppi, og må jo ha noen hull til vannet. Og så plassere blomster oppi i potter, må det jo bli. Men passe på så den ikke råtner da. Lakkes godt oppi.

Noen ideer?

Ja, hvis "nedturen" blir vellykket da... Men hvis venninen min som kommer tilbake om en uke, hjelper meg med å holde vogna mens jeg skrur kanskje det går. Eller file av skruene.



 Er vel en mikroskopisk sjanse for flere skatter, MEN er nok ganske utplukket her nå... jo, oppi den pappesken var det noen flere bamser. Der fant jeg 2 stk jeg faktisk har lett etter!!! helt idiotiske, men jeg har hatt i bakhue at jeg IKKE har fonni dem. Glemte å ta bilde av dem, de er hjemme i kassa mi jeg samler ting i. Dere kommer til å le!! veldig små. En brun og en grå. Hva kan det være??


5 kommentarer:

  1. Så utrolig spennende å finne gamle skatter på loftet! Den vogna var jo bare helt rå!! Tenk å finne noe slikt, får bare håpe du får den ned fra loftet! Lykke til!:-)
    Gleder meg til å så hva den blir til!
    Ha en god onsdag!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  2. Den vogna blir nok nydelig med blomster i, ja....du får den nok ned, vettu! Spent på bamsene dine...
    Takk for koselig kommentar hos meg....kaka jeg bakte i dag fant jeg hos bloggen: Sukkertøy for øyet

    Ha en knall uke videre!
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  3. Åååå,så utrolig flott, Ann Kristin!! Den må du for all del ta vare på! Blomster? Du skal vel ikke ha den stående ute i vær og vind...? Minner meg om min gamle barnevogn. Mamma pusset opp en gammel sak og satte himmel og jord i bevegelse for å få den fin. Hun til og med lakkerte den! Og pappa var helt oppgitt, he he. Skal spørre henne hva den het og årsmodell, men den her er nok eldre....

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Phu, sliter litt med registreringen her, ha ha... Prøver igjen!

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..