Totalt antall sidevisninger

søndag 8. april 2012

Kyststien, fra Spetalen til Saltholmen

Det ble en tur til barndomshjemmet mitt i dag alikevel.. MEN bare for å gå en tur altså.

Vi har jo en merket kyststi som jeg egentlig har gått deler av mange ganger, tok turen i dag også.
1t 20  min deilig frisk luft! (men godt med boblejakke)
Det eneste som mangla var kaffetermosen!!! og matpakke. 

 Startet på veien bak Mathisgården barnehage altså.  (tvers over den gamle barneskolen min)
 Krokstadfjorden i bakgrunnen.
Her har jeg gått myyyyye her!! Badet på en strand i nærheten her, før det ble "privat" nemlig...



Her nærmer jeg meg Rubbingen camping. Jeg har aldri likt å bade her, for det er så langgrunt. 
Folk begynte å gjøre istand vognene sine.

Nå er det ekstremt lavvann forsåvidt da men..  

Videre bortover kommer vi til Saltholmen, som er mye bedre. Der jeg viste tidligere denne uka.  Tok ikke noen bilder der i dag, bortsett fra kartene.


De lilla strekene er kyststien jeg gikk på. Rødt er hovedveien. jeg bor/bodde rett ovenfor Spetalenmyra. De svarte "store klossene" er barneskolen, vi rett nedenfor der.

hm. Går det an å få tak i dette kartet på normalt vis tro... Det må sjekkes ut. ("begynner" jeg å tviholde på hjemstedet mitt?? tullball!! Bokhandelen i Råde må være første stopp da. Nei, nå må jeg skrive riktig, KARLSHUS! selvsagt. I Råde kommune. Nemlig.




3 kommentarer:

  1. Har vært veldig lite på disse kanter. Var litt på Oven som barn, men kun på stranda. Og et par ganger i et bolighus i Saltnes med egen strandlinje. Det var flott...

    Lykke til i morgen. Skal du oppover? Vi lurer litt på det se...

    Klem Mona C

    SvarSlett
    Svar
    1. neeeeei, det blir nok ikke Hønefoss på meg.. litt skeptisk til å kjøre når jeg ikke er kjent i området se.. (kanskje jeg skal spare til GPS snart? - så jeg kan plotte inn fotballstadioene rundt omkring??)

      ojda, egen strandlinje - det hadde vært noe det! Har sikkert gått forbi der, jeg, eller inærheten. Jo, for noen år siden gikk jeg faktisk langs stranda/vannet helt fra båthavna til Saltholmen på høsten, snek meg forbi flotte eiendommer.

      Jeg har også vært endel på Oven "som barn" og ungdom. Vi har også vært på telttur der ute.
      Larkollen har vi også vært flere ganger. Vi der ute heller mer mot Moss vi vet du.. + Solviken i Engelskviken da. Så telt har jeg overnatta mye i!

      Men uansett, Vi x fingra for 3 poeng i kveld Mona! Vimpelen er oppe! Og kaffen er plassert i FFK koppen min. :-)
      Gleder meg til Rosenborg kampen jeg! Har nemlig på følesen vi kan greie å slå dem på hjemmebane så tidlig i sesongen, før de jakter på poeng for alvor!

      klem

      Slett
  2. Flotte omgivelser å vokse opp i :-)

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..