Totalt antall sidevisninger

onsdag 30. mai 2012

Ute på prærien!

Ja, nå har vi hatt mye kjøring de 2 siste dagene. I dag kjørte vi 82 mil!! Turens lengste bussetappe altså, med pauser så var det hele 11 timer faktisk. Så i morra har bussjåføren våres Gabe en VELFORTJENT fridag! Vi kjørte gjennom sør Dekota, og prærien. Store endeløse sletter? Tullball.. Manglet bare at en indianer skulle dukke opp på siden av bussen lissom.. Men det var for det meste biff som var ute å beita.. Eh, jeg mener OKSER , hehehe. vi stoppa vel 3-4 ganger i dag, blant annet på et mais palass! Veggene var altså laget av "brukte" maiskolber! De byttet visst ut dem hvert år mins jeg guiden vår sa. Stilig! I byen MITCHELL var dette altså. Vi kjørte også innom et westernlignende sted, WALL DRUG. Det var først startet som et apotek, men siden utvidet til å inneholde absolutt alt! Synd vi ikke fikk bedre tid enn en halvtime der, det var virkelig mange fristelser der. Jeg oppdaget pins fra forskjellige stater.. Prøvde febrilsk å huske hvor vi hadde vært.. Ble vel 5-6 stk.. Får vel skrive ned på en lapp, i tilfelle jeg ser dem igjen. Også kjøpte jeg en keramikkindianer ved et telt, kjempestolig! Bilde kommer selvsagt når jeg kommer hjem. Vi stilte klokka en time tilbake litt før vi kom til Rapid City, så nå er vi 8 timer bak Norge. Ender vel opp med 9 timer før vi kommer til San Fransisco tror jeg?? Her ska vi være frem til torsdag kl 08.30 altså. Skal bli godt å slippe å pakke i morra tidlig, selvom man lager seg sin rutine. Fikk med megnseieren i dag!! Morsomt!!!!! jeg strålte som en sol! Har gått å nynna på FFK sangen et par dager nå.. Absinenser? Tull.. Hva annet har vi fått sett de siste dagene da tro.. Mississippi elva i går. Avløperen Missouri i dag. Det var litt mere norsk tempratur her i dag, rundt 12 i dag morres, øka utover dagen til rundt 20. Spiste stekt tunfisk i kveld på en brannstasjon som var omgjort til restaurant/pub. I Rapid City altså. Holiday Inn ligger vi på, et kjempestort hotell. Jeg fikk rom i øverste etasje, 8. I RC er det en haug statuer av presidenter spredd rundt i hele byen. Vi fikk egentlig som oppgave/ konkurranse å telle alle sammen og ta bilde av dem, men jeg og Kari ga opp.. Dem var jo overalt jo! ( og jeg måtte lade kameraet IGJEN, knipser i vei jeg se) Nei skal jeg bussalalla.. Bør ikke sette på klokka på 06 i morra.. Men kjenner jeg meg rett så våkner jeg vel på den tida.. I morra mååååå jeg hvertfall rydde i kofferten! Oversiktlig? NEI! og så må jeg tenkte, trenger jeg flere t- skjorter? Har blitt noen lissom.. Men det er jo forbruksvare, og det teller vel ikke, gjør det vel? Jo, og så har jeg fått kjøpt meg sånn termokaffekopp.. Vi blir påvirka av hverandre her se.. 2 glipinger hadde med seg hjemmefra og fylte opp den under frokosten, og videre på stoppe stedene underveis. Og nå er det flere og flere som kjøper seg sånn, hehehe. Kanskje 40 stk kommer med kopp på slutta, hehehe. Min ble fra Sør Dakota med ulvernpå. Passernfint til ei teskjorte jeg kjøpte i dag igrunn. Men shopping kommer som sagt senere. I morra går det minibuss til et kjøpesenter 2-3 km unna altså.. Det må vurderes hvor mye som går oppi kofferetn... Og jeg har jo ikke engang begynt å kjøpe treningstøy eller joggesko som var planen.. Hihihihi God natt alle sammen, eller dere skal vel snart stå opp dere ja.. 22.20 her hos meg, det blir vel 06.20 hos dere.

3 kommentarer:

  1. Og jeg som trodde du bare skulle til NY. Dette er jo en skikkelig rundtur. Kos deg masse.

    Jepp, 3 poeng smakte særdeles godt i går. Og for en stemning på stadion. Det er lenge siden sist.
    Nå tar vi Sogndal og Lillestrøm etter ferien.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  2. Hehehe, neida Mona, selv amerikanerne blir forundranover oss gale nordmenn som finner på å dra med buss fra New York til San Fransisco! 19 dager. Kommer tilbake 11. Juni. Det føles ut som vi har reist i flere uker, så mye som vi har opplevd, og enda er det 2 uker igjen fyllt med opplevelser. Jeg la ut link for ei stund siden med turen her, fra lverseas travel. Fra kyst til kyst via Grand Canyon.

    SvarSlett
  3. Ååå, heldige deg! Ønsker deg fortsatt fine dager :) :)

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..