Totalt antall sidevisninger

onsdag 6. juni 2012

Four corners og Navajo reservatet i går, og Gran Canyon i dag

Klokka er nå 21.55 her i Arizona. Aner igrunn ikke åssen DAG det er, men det er sånn det er å ha ferie, ikke sant.. Men vet at ferien nærmer seg slutta, nærmere bestemt søndag.. Ille fort man kommer inn i rutiner igrunn.. Opp 06, dusje, skynde seg ned å spise frokost 06.30, pakke siste rest, lese litt på padda, gå ut til bussen 7.15, bagasjen lastes inn kl 7.30, tusle inn på bussen - og så sitter vi som tente lys 07.50 alle i hop. Klar for en ny dag med opplevelser som for alltid vil være der som et godt minne. Nei og nei, nå blir jeg sentimental her på kvelden gitt. I GÅR: Four corners: stedet der 4 stater møtes; New Mexico, Arizona, Utah og Colorado. Vi stod med en labb i hver stat altså, eller bein og armer. - hehehe. Amerikanerne finner jo på mye fornå trekke til seg turister! Og vi går på! Deretter kjørte vi gjennom de enorme indianerreservatene Navajo Nation. Vi stoppet i en nasjonalpark, Monument Valley. På vei dit kjørte vi forbi stedet hvor Forest Gump stoppet opp å løpe, og så snudde. En haug år siden jeg så filmen, så husker ikke, kanskje på tide igjen. Westernfilmer har jeg sett minimalt av lissom, men et ynda landskap for filmer. Kjøpte meg nydelige mokasiner til innendørsbruk på stoppet. Jadda, bilder kommer av shoppinga! Ps har IKKE tørt å telle pinsene mine enda... Hint hint.. I dag: i dag synes Inger ( reiselederen altså) at det var på tide vi vasket beina, så da måtte vi ut i det ISKALDE colorado river. Vi kom fort opp igjen. Gran Canyon! Hvordan kan man egentlig beskrive dette enorme fjellandskapet? Man tror det ikke før man har sett det. Enormt! Vi var der lenge, så vi fikk virkelig pusta inn atmosfæren. Fantastisk! Tok masse bilder selvsagt, som en god blogger skal gjøre. I morgen blir det både Route 66 og Las Vegas!! Huff, onsdag står det da på arkene mine.. Snart søndag nå jo... Jaja, skal bli godt å gi Truls en skikkelig god og lang klem, men ellers ønsker jeg meg IKKE tilbake til Norge og hverdagen!! Nemlig! God natt!

1 kommentar:

  1. Høres ut som om du har det storveis. IKKE tenkt på at du snart skal hjem. Nyt hvert sekund av turen. Gleder meg til å se bilder :-)

    SvarSlett

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..