Totalt antall sidevisninger

tirsdag 12. juni 2012

Nå starter bilderaset fra USA! New York og Washington.

Jepp, har kommet meg hjem fra det store utland.. seig flyreise på natta, sov minimalt.. kanskje derfor jeg omsider våknet etter 14 timers tornerosesøvn i dag, hehehe. Alle de kjente og kjære fjesa og stemmene fra turgjengen surra oppi hue mitt, men det er jo ikke så rart etter så mange timer tett i sammen. Men kan jo ikke legge ut dem på bilder her inne, så det får bli av meg sjøl + alt det andre fantastiske vi fikk se. godt jeg hadde min egen private fotograf der, så jeg har bevis på at jeg var på de stedene jeg bare har hørt og drømt om! takk takk KARI, Never forget you! og vi møtes selvsagt når du kommer til byen!! og en Trondheimstur er enkelt å få til! Nemlig.

ps, dukker nok opp noen folk på bilder alikevel, vi surra jo så mye tett isammen, men håper det tåles :-) 

Skal vi se, hvor skal vi begynne.. har jo mye å velge blandt 1105 bilder (og da har jeg sletta litt underveis)

New York

 Etter å ha slengt koffertene inn på hotellrommet, så gikk vi til Empire state building. Tenk, på morran stod vi hjemme og pussa tenna, og "noen timer" senere stod vi her på toppen og skuet utover NY! Følte alt bare var en drøm, som jeg nettopp har våknet ifra. Kanskje det bare var det og?


 jeg har nese for hvor disse her ligger hen se! love it!

 ops, her kommer det litt hulter til bulter ja.. bildene er jo så små, så  ser knapt hvor vi er.. fantastiks utsikt! ikke så bra bilder i mørket, men dere får jo en følese over utsikten.


 World Trade Center. need I say more..

 hehehe, fikk pluttselig MANGE fotballfrelste mannfolk rundt meg når jeg viste meg i denne jakka her gitt.. allerede da vi  gikk til ESB i "går" kveld. Du går aldri mer alene, når du er en av oss. heter det jo i sangen vår.. morsomt da. Og Ipad & resultater var bankers, jeg pugga resultet for harde livet, hihihi.

 Og her er dama da.. Det som virkelig er NY og & USA mener nå jeg.

 og her står jeg foran broa som er på puslespillet mitt i stua! artig å se motivet i virkeligheta! Brooklyn bridge altså. 




WASHINGTON
Sterke inntrykk når vi fikk se monumentene over korea og vietnam krigene.. spesielt Vietnam selvsagt. 
 Vietnam. Det er av 2 sykepleiere som steller en såret soldat.
 En vegg fylt med 58000 navn..
 Siden det var Memorial day 2 dager senere, så var ekstra mange blomster og hilsninger til de falne mens vi var der. enda sterkere!

Koreakrigen.





 Kongressbygningen. Nedenfor her skulle det være ens tor tilstelning på Memorialday, de ordnet ille.

Linkoln monumentet.
Washington munumentet. 

 Arlington kirkegård.



Det hvite hus.



en strålende solskinnsdag i Washington altså, rundt 35 grader. Var vel muligens den dagen vi hadde varmest vær minns jeg. Men kan overhode ikke stole på den hukomelsen min. 


Tenker vi sier dette er nok for denne runden. mer kommer ille fort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..