Totalt antall sidevisninger

tirsdag 12. juni 2012

Prærien, Keystone, Mount Rushmore, Crazy horse - bilder

Mye biff ute og går her gitt.. trenger mye mat her vet dere! hehehe

ops, hvor var nå dette.. Mitchell tro.. var innom flere av disse gammeldagse westernbyene, synes de var artige, jeg. 



Maispalasset i Mitchell, Sør Dakota altså.
Dette er laget av innhøstede maiskolber (utenpå bygningen) de blir byttet ut hvert år minns jeg ho sa. Artig!!
 Laget av maisstengler, heter det det tro.. "halm"


 Vi hadde jo en laaaaang busstur både 28 og 29.mai, men godt å slappe av også !
ille glad i de oksene jeg var da...

Kjørte mye på interstatevei 90, ellers mange andre veier for å komme riktig frem. GPS var nok god å ha for Gabe !




Skal vi se.. dette stedet ble startet som et apotek, og så videre ble det mer her.. mye mer... 

Vi får sett mye selvom vi sitter i en buss mange timer se!! 

 Black hills er indianernes hellige fjell. Hvor dette ble tatt husker jeg ikke. (sovet i timen antagelig.. fysj!)

30.mai hadde jo Gabe fi, og vi hadde shoppingdag i Rapid city. På kvelden kom det 2 indianere og fortalte og danset for oss på hotellet. Artig altså.







ops, her er jeg på vei vekk ja, Kari knipser i vei, fint det! 


På vei ut av Rapid City stoppet vi ved Borgund Stavkirke. Bittelitt godt å se noe norsk noe..

Western byen Keystone altså. Morsomt med disse byene som dere sikkert skjønner. Mangler jo bare hester uttafor her, ikke de idiotiske bilene! Dette var på vei opp til Mount Rushmore, Black Hills



Mount Rushmore 



Kan godt skjønne det tok 14 år å hugge ut dette.. ser ikke så stort ut her kanskje, men det er det! har jo sett det på bilder, men helt anerledes å virkelig være her.


Crazy Horse
Ikke langt unna var Crazy horse altså. Ikke ferdig enda, skal være en hestekropp under indianeren.
Kjøpte meg et kjempefint smykke her som jeg gikk med resten av ferien omtrent! 



Gjennom nasjonalparken Wind cave så vi buffalo og de søte præriehundene. Ikke akkuratt trygge å være nærme dem, de har stor fart når de løper..





Ser dere præriehundene?? de graver enormt mange hull!! og de er kjappe!

Tenker vi sier dette holder for i dag! jeg er nå ferdig med 31.mai. 

sliten? tull.. venter på vaskemaskin nr 4, så blir det senga.. 
ps pusekatten min har vært ille kosette i dag.. "måtte" bære rundt på ham i lange tider i stad, godt å ha noen som har savna meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ille koslig hvis du legger igjen en hilsning til meg..